WELCOME AND HAVE FUN

Wednesday, March 10, 2010

SUDUT PENGETAHUAN

ANEH TETAPI BENAR...

Saya ingin berkongsi maklumat atau pengetahuan..... Harap dapat berkongsi....

Oh....Oh....Oh....

1) Manusia dan kebanyakkan haiwan mampu muntah untuk mengeluarkan sesuatu yang tidak dapat diterima oleh badan ataupun tekak tetapi tidak dengan tikus. Haiwan ini tidak dapat memuntahkan segala yang apa yang dimakannya. Itulah sebabnya perosak ini dapat dibunuh dengan memberikannya racun tikus.

2) Air laut memang maisn tetapi tahu tak kemasinannya.... Sebenarnya di dalam segelen air laut biasa, anda memperoleh 1 / 4 paun garam.... bayangkan berapa banyak garam di dalam Laut Mati iaitu laut yang paling masin di dunia...

3) Senyuman Misteri MONA LISA iaitu lukisan karya Leonardo da Vinci abad ke 16 yang dipandang sebagai ikon budaya Eropah. Lukisan ini memaparkan wajah Lisa Gherardini iaitu isteri seorang pedagang dan bangsawan dari Firenze iaitu Francesco de Giocondo dan apa yang menjadi daya tarikan pada potret yang diinsuranskan dengan nilai AS100 juta ini ialah mesteri senyumannya...

Lain daripada yang lain?????

1) Semua planet dalam sistem suria beredar dalam arah lawan jam, kecuali planet Venus yang beredar dalam araj jam. Planet kedua yang paling hampir dengan matahari ini juga dikatakan sebagai kembar bumi kerana ia memiliki kebanyakkan ciri yang ada pada planet bumi.

Memang menakjubkan........

1) Otak adalah kurnian Tuhan yang tiada tolok bandingnya. Antara keajaiban dan keistimewaan otak ialah ukuran diameter neuronnya, iaitu 4 mikron. Anda tidak dapat membayangkan saiznya????? Dengan kata lain, ini bermaksud sebanyak 30 000 neuron diperlukan untuk mencapai saiz sebesar kepala jarum peniti .......
Ha, bayangkankanlah betapa halusnya neuron otak anda...dan bayangkan pula otak manusia mempunyai 10 bilion neuron menjadikannya alat pembelajaran yang paling berkuasa si dunia......kira penyimpan maklumat juga.....

antara sifat- sifat otak.....
a) beratnya adalah 3 paun (1.3 - 1.4 kg) kira-kira 2% daripada jumpah berat badan manusia , namu memerlukan 20 % oksigen sebagai bekalan tenaganya untuk berfungsi.
b) 8-10 saat kehilangan bekalan darah ke otak...... seseorang akan koma / tidak sedarkan diri
c) Otak tidak memiliki reseptor kesakitan....
maka sakit kepala berlaku dalam sistem vaskular di sekeliling otak ataupun pada otot tengkok kepala sahaja.

2) Pernahkah anda melihat pokok oak.....? Ia sejenis tumbuhan yang hidup di negara beriklim sejuk sahaja. Tahukah anda pokok ini tidak akan berbuh melainkan telah mencapai usia 50 tahun.....!!!! Bayangkan anda terpaksa tunggu sehingga

Monday, March 1, 2010

ICT di kalangan pelajar luar negara

Inilah bukti yang kita juga seperti mereka.... Menyokong agar imlu tetap dicari..Kita juga seperti mereka. Apa beza antara kita orang malaysia dan orang barat ialah pemikiran.


Komputer sememangnya adalah alat untuk......

Ini adalah zaman anak kita ....

Mengapa perlu belajar ICT


ICT..... Apa ha ?

ICT merupakan singkatan daripada perkataan 'Information and Communication Technology' yang bermaksud Teknologi Komunikasi Maklumat.


Oleh itu, maklumat boleh dikatakan sebagai sesuatu yang memberi kesan kepada cara seseorang berfikir. Ia terkandung di dalam mesej yang boleh disimpan, dicapai dan dimanipulasikan.


Perkataaan telekomunikasi pula berasal daripada perkataan Greek ‘tele’ yang bermaksud “sangat jauh”. Ianya memerihalkan penghantaran maklumat dari jarak jauh tanpa mengubah kandungan maklumat tersebut.


Istilah IT adalah suatu istilah yang biasa digunakan dan sinonim dengan istilah teknologi komputer. Menurut Longman dictionary of contemporary English (1987), IT didefinisikan sebagai "The science and practice of using computer and telecommunication system to gather, store, apply and transmit information".

IT boleh dibahagikan kepada dua komponen iaitu perkakasan dan perisian.

Jadi... kenapa kita belajar ICT.... Bukan kita orang yang celik maklumat maka berlajar benda baru atau maklumat baru dikira celik. Kalau tak jadi tutup minda (lawan pada celik). IT memang perlu jadi tak perlula kita lawan.....Memang betul kalau current tiada bagaimana?

Memang dunia akan hancur.... Bayangkan tiada current, saham jatuh....urasan pentadbiran dan bank......hancur tetapi kalau kita tak berlajar baik kita tukar dengan orang asli kerana orang asli pun ada yang mahukan perubahan kenapa kita nak fikir yang negatif....Asyik berada ditahap yang selamat bila minda nak berkembang....

Manusia memang suka pada yang menghasut....nampak orang depan komputer, maka tentu dia tak buat kerja. Nampak dia di tempat makan....dia seorang yang suka makan.... Yang penting kerja ok... Kenapa kita nak jadi orang lain....Kalau pelajar ambil maklumat dari internet, itu satu perubahan....dia tahu menggunakan search engines...

Dengan teknologi, kita boleh lihat apa yang orang beribu atau jutaan km tengah buat. Keluarga yang jauh pun dapat kita rapatkan...Memang komunikasi satu cabang yang agak besar tapi.... macam guru besar sk peserai kata dalam jawa, jangan jadi "goblok"... Lebik baik kita jadi orang yang mahu berlajar..

Sememangnya ini semua tida kaitan dengan bestari yang penting usaha guru besar adalah memajukan kita sebagai insan yang mempunyai ilmu ICT khususnya guru yang mengajar sekolah luar bandar. Tiada siapa yang menghalang kita dari belajar ICT , jika kita tetap nak berada ditokok yang lama. Tapi pernahkah kita terfikir apa yang kita dapat kalau kita belajar ICT?

Ilmu ICT memang banyak tetapi berlajar yang perlu. Kita bukannya belajar software... hanya email, blog dan penggunaan microsoft office. Kenapa kita tak fikir kenapa kerajaan bayar jawatan Fasilitator Schoolnet ini jika sememangnya ingin menjadikan masyarakat Malaysia yang celik ICT serta membantu pentadbiran sekolah luar bandar agar tak ketinggalan dalam arus pembangunan.


Siapa yang dapat hasil? Jangan kita anggap kita seperti dibawah

Kita berlajar selagi kita mampu...dan ilmu yang kita ada kita taburkan.......

Can ICT play in children Learning?????

Spelling relates to several aspects of literacy and is far more complex than many people think (Oakley 2005). Like most things, it cannot be taught or learnt well through a single strategy. Teachers need to provide a range of learning experiences for children, and the use of spelling software can be a valuable part of this repertoire.

Research has shown that ICT can play a part in helping children learn to spell, at least as effectively as traditional methods can (Torgeson and Elbourne 2002). Furthermore, the use of ICT can save precious teacher time and be highly


Read the rest of this article with a FREE trial to HighBeam Research

Wednesday, February 24, 2010

Apakah peristiwa Besar Dalam Bulan Januari?

Apakah peristiwa Besar Dalam Bulan Januari?

1 Jan – 1990 Nahas kereta api paling dahsyat dalam sejarah Pakistan. Sebuah kereta api penumpang telah merempuh sebuah kereta api barang – 307 mati dan 700 cedera
5 Jan – 1895 penemuan teknologi sinar-x oleh ahli fizik Jerman Wilheim Roentgen
11 Jan - 1866 Kapal penumpang British bernama LONDON karam akibat ribut dalam pelayaran Australia – 231 penumpangnya mati
11 Jan – 1942 Tentera Jepun menawan Kuala Lumpur dalam perang Dunia Kedua
14 Jan – 1974 Amerika Syarikat berdamai dengan England maka berakhir Perang Kemerdekaan Amerika
14 Jan – 1809 England dan Sepanyol membentuk pakatan menentang Napolean Bonarate.
17 Jan – 1995 Gempa Bumi paling dahsyat di Jepun dalam tempoh 70 tahun – 5000 mati
21 Jan – 1954 Kapal selam kuasa atom pertama dilancarkan oleh Amerika – USS Nautilus
24 Jan – 661 Khalifah Saidina Ali mati dibunuh
24 Jan – 1907 Pergerakan Budak Pengakap ditubuhkan oleh Sir Robert Baden-Powell
25 Jan – 1942 Thailand yang bersekutu dengan Jepun mengisytiharkan perang ke atas Britain dan Amerika Syarikat
28 Jan – 1986 Kapal Angkasa Amerika Syarikat Challenger meletup sebaik dilancarkan dari Cape Canaveral, Florida. Kesemua 7 anak kapal mati
31 Jan – 1943 Tentera Jerman menyerah kalah di Stanglingrad dalam perang dunia ke-2
31 Jan - 1966 Soviet Union lancarkan LUNA 9 dan Berjaya membuat pendaratan pertama di atas bulan
Antara mereka yang ternama yang lahir dalam bulan Januari ialah :
1) Sir Isaac Newton (4 Jan )
2) Elvis Presley (8 Jan)
3) Datuk Siti Nurhaliza Tarudin (11 Jan)
4) Martin Luther King (15 Jan)
5) Jim Carrey
6) Muhammad Ali
7) Benjamin Franklin
8) Al Capone (17 Jan)
9) Cary Grant
10) A.A Milne
11) Oliver Hardy
12) Kevin Costner (18 Jan)

Akhir sekali anak saya Muhammad Ifan Saifullah B Isa 2 jan 2007

Thursday, February 18, 2010

Marriarge Jokes

Rumah Kahwin

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.
" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.
Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata,
" Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "
Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.
" Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !


MARRIAGE (Part I)

Typical macho man married typical good-looking lady
and after the wedding, laid down the following rules: Ill be home
when I want, if I want and at what time I want- and I dont expect any hassle
from you. I expect a great dinner to be on the table unless I tell you. I'll
go hunting, fishing, boozing and card-playing when I want with my
old buddies and dont you give me a hard time about it. Those are my rules. Any comments?

His new bride said, No, thats fine with me. Just understand that there'll be sex here at ten oclock every night......whether you're here or not.


MARRIAGE (PART II)
Husband and wife had a bitter quarrel on the day of
their 40th wedding anniversary. The husband yells, When you die, I'm
getting you a headstone that reads, Here Lies My Wife - Cold As Ever.


Yeah? she replies. When you die, Im getting you a headstone that reads,
Here Lies My Husband - Stiff At Last.

MARRIAGE (PART III)
A husband (a doctor) and his wife are having a fight at the breakfast table. Husband gets up in a rage and says, And you are no good in bed either, and storms out of the house.
After sometime, he realises he was nasty and decides to make amends and rings her up. She comes to the phone after many rings and the irritated husband says, What took you so long to answer the phone? She says, I was in bed. In bed this late.....doing what? he asked.

Getting a second opinion!

MARRIAGE (PART IV)

A man has six children and is very proud of his achievement. He is so proud of himself, that he starts calling his wife, Mother of Six in spite of her objections. One night, they go to a party. The man decides that its time to go home and wants to find out if his wife is ready to leave as well.

He shouts at the top of his voice, Shall we go home Mother of six? His wife, irritated by her husbands lack of discretion
shouts right back, "Anytime you're ready, Father of Four! "


MARRIAGE (PART V)

A man and his wife were having some problems at home and were giving
each other the silent treatment. The next week the man realised that he
would need his wife to wake him at 5:00 am for a flight to Europe. Not
wanting to be the first to break the silence, he finally wrote on a of paper, Please wake me tomorrow morning at 5:00 am.

The next morning the man woke up, only to discover it was 9:00am, and
that he had missed his flight. Furious, he was about to go and see why
his wife had'nt woken him when he noticed a piece of paper by the bed....it said Its 5:00am, wake up.
MASA BERCINTA

engkau suka aku pun suka
ke mana pergi pun tak apa
yang penting jalan berdua
naik bas, basikal pun takpa
jalan tengah panas pun takpa
sampai melecet ketiak jadinya
semua suka tiada duka

masa engkau suka
aku pun suka
durian yg engkau suka aku pun suka
walaupun sebenarnya tak berapa suka
petai yg engkau suka,
aku pun telan juga
walaupun nak terjegil biji mata
kita sama-sama ketawa

masa engkau suka
aku pun suka
Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga
walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

masa engkau suka
aku pun suka
pakai apa pun tak pe
baju merah tudung biru pun tak ape
tudung kau senget aku kata takpe.
gigi kena lipstik aku tak kisah juga
engkau tetap cantik jelita

masa engkau suka
aku pun suka
aku pakai apapun tak ape,
lupa pakai tali pinggang pun tak ape,
T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,
Lupa cukur misai pun tak ape,
Kau kata aku tetap handsome seadanya.

BARU KAHWIN...

kau sangat
suka, aku lagilah suka
macam dunia kita yg punya dua minggu
terperap dalam bilik aje sampai
makan pun selalu terlupa

kau sangat suka, aku lagilah suka
tiga empat papan petai sehari aku tak pernah lupa kau sangat suka, aku lagilah suka
hari-hari tiga empat pinggan tempe kau goreng utk aku saja bila anak dua
lain pulak cerita,
kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab petai yg engkau suka
aku sangat tak suka
mana taknya, bilik air jadi hancing jadinya
mungkin salah aku juga
manjakan engkau sangat dengan petai saja

kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab hari-hari aku nak tempe aje
sampai kau jemu menggoreng jadinya
mulalah komplen aku anak jawa
sendawa pun bau tempe aje,
tapi salah kau juga
kau tak pandai nak masak yang lainnya.

sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya suka ke tak suka?...

Wednesday, February 17, 2010

Alat Permainan Ifan

Ini merupakan alat permainan Ifan di rumah..... mamang banyak tapi.... dia paling cepat rosakkan barang..... jadi hanya ini yangb dia tak rosakkan lagi.....

Ini pula adalah sampel kereta .....Sebenarnya banyak... tak apa nanti saya tunjukkan koleksi kereta ifan untuk jadi ingatan dia bila besar nanti....

Ini adalah sebahagian bola ifan... Yang lain dah rosak dan kena buang... Sekarang dia dah main tenis bersama abah dia......

Ini pula bantal yang baru dibeli untuk digantikan bantal busuk dia yang dah lembik asyik kena peluk......

ini pula senarai buku ifan semasa dia berumur 2 tahun.... Dia memang suka belajar.....
Manakala CD POCOYO merupakan CD kegemaran ifan......Watak dia macam POCOYO yang suka lompat-lompat.... Memang penat tengok dia asyik melomppat....

Ini laptop yang dibeli oleh abah dia semasa dia berumur 3 tahun...... Memang Dunia ICT....
Ilmu tetak kena cari....

ini pula untuk ujian IQ si Ifan semasa di rumah... apa lagi sememangnya puzzle

ini pula semasa dia berumur 1 tahun 6 bulan.... Lontar bola....main bola keranjang la......

Siapa kata budak lelaki tak boleh main rumah..... ini untuk IQ budak juga.....sampai sekarang si ifan suka pada arkitek rumah.......bagus untuk menjana minda .......

Ini pula cara untuk dia berlajar akan main road...... pemikiran bergini dapat mempelbagaikan lagi kreativiti..... Memang penat kami sebgai ibu bapa untuk menyediakan agar anak befikir sepanjang masa....... Jangan jemu mencari ilmu.......Apapun.....kami juga sampai sekarang mencari ilmu..... memang seronok berlajar........jadi sesiapa yang berumur macam saya....untuk banyakkan aktiviti menggunakan minda... boleh cuba permainan SUDOKU..... Permainan saya semasa di universiti.......seronok.....


Aktiviti Ifan Di Rumah

Ini adalah aktiviti anak sulung saya semasa si rumah...Dia memang suka sesuatu yang teratur.. Benda yang paling dia suka ialah menyusun dan yang pasti jangan diganggu hasil kerja dia kerana dia tahu kalau ada perubahan pada perkara yang dia buat...

Ini pula arah susunan keatas.... Memang dia tak ramai kawan tapi dia banyak kerja di rumah.... Tak apa nanti adik perempuan, si fatini merupakan teman sepermainan di rumah... harap-harap ifan bersabar ye... Tunggulah adik besar sikit tau....

Ini pula semasa tak ade aktiviti jadi berlari la dia di serata rumah untuk habiskan tenaga....

Ini pula semasa ade rancangan yang menarik..... Depan tv la....memang anak zaman sekarang....Dah la dunia ICT.... tambah pulak sekarang dunia imaginasi.... agar suatu hari nanti mereka mampu mereka dari kreativiti mereka dalam menghasilkan sesuatu.....

Thursday, January 14, 2010

Lawak Section

SILA BACA.......MESTI KETAWA HILANGN GUSI


1.Cium Isteri Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:


Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?
Suami :Kenapa?
Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang kerja, dia akan

berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah mereka. Kenapa abang tak

buat macam tu?
Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?'

huhuhuu...


2.Bunuh Setan


Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yangbetul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'. Kata si suami 'yerr kerr?' Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan , betul tak sayanggg? sambil ketawa.. Isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.Si suami tersenyum panjang.. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata:'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'. 'takpe...tunggulah malam'. Esoknya si isteri berkata:'banggg, jom kita bunuh syaitan...bang' .Si suami diam sambil mengangguk lemah.Esoknya si isteri berkata 'banggg, jom kita bunuh syaitan... '. Si suami tiba - tiba marah dan berkata ............. ' Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang 'adoisss.....


3.Pak pandir menunjukankan kepandaiannya


Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye.Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik.Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.. Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata, 'Bentuk macam taik...' Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,'Lembik...macam taik..'Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu dia berkata, 'Bau macam taik.'Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk menjilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit.... ' MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK !!!'
sengalubi betul ler...


4.Mamak dapat anak


Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya, tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira dan terus datang kepadanya
Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni? Mamak: Saya bini juga surat India mari.Ali: Apa dia cakap? Tentu good news.... Mamak: Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo..... saya banyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak! Ali:Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?Mamak:Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik. Ali: Lerrrrrr.??? ??... kalau 3 tahun tarak balik tu anak siapa? Hahahaha
hehehe


5..kisah 2 ekor burung. Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua. Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja, datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua.Ia berkata kepada si penjual burung. Pembeli :Berapa harga burung kakak tua ini...?? Penjual: Kalau yang suka menyanyi itu $500, sedangkan yang diam itu $1000. Pembeli: Ahhh...?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam. Penjual: Yaa...memang berbeza, yang berharaga $1000 itu ialah pencipta lagunya.


6.Belajar bahasa English


Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau. .. suatu hari terlanggar seorang pelancong US ketika berjalan2 di The mall
Gadis:' I'm sorry '

Pelancong:' I'm sorry, too


'Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu.. dia meneka2 dan terus menjawab...


Gadis:' I'm sorry. three '

Pelancong: ' What are you sorry for? '

Gadis:'I'm sorry, five '


7.Kek Hari jadi....


Seorang lelaki telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya. 'Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini,encik?' tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki itu. 'Mmmm, tulis saja 'Sayang tidak bertambah tua' di bahagian atas,kemudian sambung dengan 'Sayang cuma bertambah cantik' di bahagian bawah,'kata lelaki itu. Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk dipersembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera di kek itu:


SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS.

SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH .


8.Anak siapa??


Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert,
Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.


Suzy :Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.

Ayah :Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.

Suzy:Tapi mengapa?

Ayah :(Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu.Tapi, jangan beritahu ibumu ye! Terkejut dengan jawapan itu,suzy pergi pula kepada ibunya.

Suzy :Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.

Ibu :Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.

Suzi :Tapi kata ayah, Robert itu abang saya.Adik beradik kan tak boleh kahwin..

Ibu :(Separuh berbisik) Hmmm.....Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya. Suzy :Ha!!??!!

HASIL KERJA ANAK


Inilah hasil kerja anak yang duduk di rumah tanpa kawan ... Bila boring ade je kerja nak dibuat...
SiIfan ni suka pada kenderaan jadi semua permainannya disusun...maybe dia selalu nampak jalan selalu sesak je time balik kampung especially bila balik KEDAH...
Dia tentu tension kan....

Bayangkan la berapa panjang tapi dia suka. Ifan ni seorang yang peka.... kalau sikit terenjak kereta tu tentu dia perasan.....jadi.....Kalau dia buat kerja, tak boleh ganggu....mahu dia nak marah....ikut abah dia kot....
tapi bila dilihat, wah....hasilnye cantik juga....Moga bila dia besar dia dapat tengok hasil kerja dia....