WELCOME AND HAVE FUN

Wednesday, February 24, 2010

Apakah peristiwa Besar Dalam Bulan Januari?

Apakah peristiwa Besar Dalam Bulan Januari?

1 Jan – 1990 Nahas kereta api paling dahsyat dalam sejarah Pakistan. Sebuah kereta api penumpang telah merempuh sebuah kereta api barang – 307 mati dan 700 cedera
5 Jan – 1895 penemuan teknologi sinar-x oleh ahli fizik Jerman Wilheim Roentgen
11 Jan - 1866 Kapal penumpang British bernama LONDON karam akibat ribut dalam pelayaran Australia – 231 penumpangnya mati
11 Jan – 1942 Tentera Jepun menawan Kuala Lumpur dalam perang Dunia Kedua
14 Jan – 1974 Amerika Syarikat berdamai dengan England maka berakhir Perang Kemerdekaan Amerika
14 Jan – 1809 England dan Sepanyol membentuk pakatan menentang Napolean Bonarate.
17 Jan – 1995 Gempa Bumi paling dahsyat di Jepun dalam tempoh 70 tahun – 5000 mati
21 Jan – 1954 Kapal selam kuasa atom pertama dilancarkan oleh Amerika – USS Nautilus
24 Jan – 661 Khalifah Saidina Ali mati dibunuh
24 Jan – 1907 Pergerakan Budak Pengakap ditubuhkan oleh Sir Robert Baden-Powell
25 Jan – 1942 Thailand yang bersekutu dengan Jepun mengisytiharkan perang ke atas Britain dan Amerika Syarikat
28 Jan – 1986 Kapal Angkasa Amerika Syarikat Challenger meletup sebaik dilancarkan dari Cape Canaveral, Florida. Kesemua 7 anak kapal mati
31 Jan – 1943 Tentera Jerman menyerah kalah di Stanglingrad dalam perang dunia ke-2
31 Jan - 1966 Soviet Union lancarkan LUNA 9 dan Berjaya membuat pendaratan pertama di atas bulan
Antara mereka yang ternama yang lahir dalam bulan Januari ialah :
1) Sir Isaac Newton (4 Jan )
2) Elvis Presley (8 Jan)
3) Datuk Siti Nurhaliza Tarudin (11 Jan)
4) Martin Luther King (15 Jan)
5) Jim Carrey
6) Muhammad Ali
7) Benjamin Franklin
8) Al Capone (17 Jan)
9) Cary Grant
10) A.A Milne
11) Oliver Hardy
12) Kevin Costner (18 Jan)

Akhir sekali anak saya Muhammad Ifan Saifullah B Isa 2 jan 2007

Thursday, February 18, 2010

Marriarge Jokes

Rumah Kahwin

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.
" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.
Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata,
" Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "
Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.
" Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini ! "

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !


MARRIAGE (Part I)

Typical macho man married typical good-looking lady
and after the wedding, laid down the following rules: Ill be home
when I want, if I want and at what time I want- and I dont expect any hassle
from you. I expect a great dinner to be on the table unless I tell you. I'll
go hunting, fishing, boozing and card-playing when I want with my
old buddies and dont you give me a hard time about it. Those are my rules. Any comments?

His new bride said, No, thats fine with me. Just understand that there'll be sex here at ten oclock every night......whether you're here or not.


MARRIAGE (PART II)
Husband and wife had a bitter quarrel on the day of
their 40th wedding anniversary. The husband yells, When you die, I'm
getting you a headstone that reads, Here Lies My Wife - Cold As Ever.


Yeah? she replies. When you die, Im getting you a headstone that reads,
Here Lies My Husband - Stiff At Last.

MARRIAGE (PART III)
A husband (a doctor) and his wife are having a fight at the breakfast table. Husband gets up in a rage and says, And you are no good in bed either, and storms out of the house.
After sometime, he realises he was nasty and decides to make amends and rings her up. She comes to the phone after many rings and the irritated husband says, What took you so long to answer the phone? She says, I was in bed. In bed this late.....doing what? he asked.

Getting a second opinion!

MARRIAGE (PART IV)

A man has six children and is very proud of his achievement. He is so proud of himself, that he starts calling his wife, Mother of Six in spite of her objections. One night, they go to a party. The man decides that its time to go home and wants to find out if his wife is ready to leave as well.

He shouts at the top of his voice, Shall we go home Mother of six? His wife, irritated by her husbands lack of discretion
shouts right back, "Anytime you're ready, Father of Four! "


MARRIAGE (PART V)

A man and his wife were having some problems at home and were giving
each other the silent treatment. The next week the man realised that he
would need his wife to wake him at 5:00 am for a flight to Europe. Not
wanting to be the first to break the silence, he finally wrote on a of paper, Please wake me tomorrow morning at 5:00 am.

The next morning the man woke up, only to discover it was 9:00am, and
that he had missed his flight. Furious, he was about to go and see why
his wife had'nt woken him when he noticed a piece of paper by the bed....it said Its 5:00am, wake up.
MASA BERCINTA

engkau suka aku pun suka
ke mana pergi pun tak apa
yang penting jalan berdua
naik bas, basikal pun takpa
jalan tengah panas pun takpa
sampai melecet ketiak jadinya
semua suka tiada duka

masa engkau suka
aku pun suka
durian yg engkau suka aku pun suka
walaupun sebenarnya tak berapa suka
petai yg engkau suka,
aku pun telan juga
walaupun nak terjegil biji mata
kita sama-sama ketawa

masa engkau suka
aku pun suka
Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga
walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

masa engkau suka
aku pun suka
pakai apa pun tak pe
baju merah tudung biru pun tak ape
tudung kau senget aku kata takpe.
gigi kena lipstik aku tak kisah juga
engkau tetap cantik jelita

masa engkau suka
aku pun suka
aku pakai apapun tak ape,
lupa pakai tali pinggang pun tak ape,
T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,
Lupa cukur misai pun tak ape,
Kau kata aku tetap handsome seadanya.

BARU KAHWIN...

kau sangat
suka, aku lagilah suka
macam dunia kita yg punya dua minggu
terperap dalam bilik aje sampai
makan pun selalu terlupa

kau sangat suka, aku lagilah suka
tiga empat papan petai sehari aku tak pernah lupa kau sangat suka, aku lagilah suka
hari-hari tiga empat pinggan tempe kau goreng utk aku saja bila anak dua
lain pulak cerita,
kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab petai yg engkau suka
aku sangat tak suka
mana taknya, bilik air jadi hancing jadinya
mungkin salah aku juga
manjakan engkau sangat dengan petai saja

kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab hari-hari aku nak tempe aje
sampai kau jemu menggoreng jadinya
mulalah komplen aku anak jawa
sendawa pun bau tempe aje,
tapi salah kau juga
kau tak pandai nak masak yang lainnya.

sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya suka ke tak suka?...

Wednesday, February 17, 2010

Alat Permainan Ifan

Ini merupakan alat permainan Ifan di rumah..... mamang banyak tapi.... dia paling cepat rosakkan barang..... jadi hanya ini yangb dia tak rosakkan lagi.....

Ini pula adalah sampel kereta .....Sebenarnya banyak... tak apa nanti saya tunjukkan koleksi kereta ifan untuk jadi ingatan dia bila besar nanti....

Ini adalah sebahagian bola ifan... Yang lain dah rosak dan kena buang... Sekarang dia dah main tenis bersama abah dia......

Ini pula bantal yang baru dibeli untuk digantikan bantal busuk dia yang dah lembik asyik kena peluk......

ini pula senarai buku ifan semasa dia berumur 2 tahun.... Dia memang suka belajar.....
Manakala CD POCOYO merupakan CD kegemaran ifan......Watak dia macam POCOYO yang suka lompat-lompat.... Memang penat tengok dia asyik melomppat....

Ini laptop yang dibeli oleh abah dia semasa dia berumur 3 tahun...... Memang Dunia ICT....
Ilmu tetak kena cari....

ini pula untuk ujian IQ si Ifan semasa di rumah... apa lagi sememangnya puzzle

ini pula semasa dia berumur 1 tahun 6 bulan.... Lontar bola....main bola keranjang la......

Siapa kata budak lelaki tak boleh main rumah..... ini untuk IQ budak juga.....sampai sekarang si ifan suka pada arkitek rumah.......bagus untuk menjana minda .......

Ini pula cara untuk dia berlajar akan main road...... pemikiran bergini dapat mempelbagaikan lagi kreativiti..... Memang penat kami sebgai ibu bapa untuk menyediakan agar anak befikir sepanjang masa....... Jangan jemu mencari ilmu.......Apapun.....kami juga sampai sekarang mencari ilmu..... memang seronok berlajar........jadi sesiapa yang berumur macam saya....untuk banyakkan aktiviti menggunakan minda... boleh cuba permainan SUDOKU..... Permainan saya semasa di universiti.......seronok.....


Aktiviti Ifan Di Rumah

Ini adalah aktiviti anak sulung saya semasa si rumah...Dia memang suka sesuatu yang teratur.. Benda yang paling dia suka ialah menyusun dan yang pasti jangan diganggu hasil kerja dia kerana dia tahu kalau ada perubahan pada perkara yang dia buat...

Ini pula arah susunan keatas.... Memang dia tak ramai kawan tapi dia banyak kerja di rumah.... Tak apa nanti adik perempuan, si fatini merupakan teman sepermainan di rumah... harap-harap ifan bersabar ye... Tunggulah adik besar sikit tau....

Ini pula semasa tak ade aktiviti jadi berlari la dia di serata rumah untuk habiskan tenaga....

Ini pula semasa ade rancangan yang menarik..... Depan tv la....memang anak zaman sekarang....Dah la dunia ICT.... tambah pulak sekarang dunia imaginasi.... agar suatu hari nanti mereka mampu mereka dari kreativiti mereka dalam menghasilkan sesuatu.....