WELCOME AND HAVE FUN

Thursday, January 14, 2010

Lawak Section

SILA BACA.......MESTI KETAWA HILANGN GUSI


1.Cium Isteri Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:


Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?
Suami :Kenapa?
Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang kerja, dia akan

berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah mereka. Kenapa abang tak

buat macam tu?
Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?'

huhuhuu...


2.Bunuh Setan


Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yangbetul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'. Kata si suami 'yerr kerr?' Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan , betul tak sayanggg? sambil ketawa.. Isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.Si suami tersenyum panjang.. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata:'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'. 'takpe...tunggulah malam'. Esoknya si isteri berkata:'banggg, jom kita bunuh syaitan...bang' .Si suami diam sambil mengangguk lemah.Esoknya si isteri berkata 'banggg, jom kita bunuh syaitan... '. Si suami tiba - tiba marah dan berkata ............. ' Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang 'adoisss.....


3.Pak pandir menunjukankan kepandaiannya


Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye.Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik.Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.. Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata, 'Bentuk macam taik...' Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,'Lembik...macam taik..'Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu dia berkata, 'Bau macam taik.'Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk menjilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit.... ' MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK !!!'
sengalubi betul ler...


4.Mamak dapat anak


Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya, tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira dan terus datang kepadanya
Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni? Mamak: Saya bini juga surat India mari.Ali: Apa dia cakap? Tentu good news.... Mamak: Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo..... saya banyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak! Ali:Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?Mamak:Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik. Ali: Lerrrrrr.??? ??... kalau 3 tahun tarak balik tu anak siapa? Hahahaha
hehehe


5..kisah 2 ekor burung. Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua. Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja, datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua.Ia berkata kepada si penjual burung. Pembeli :Berapa harga burung kakak tua ini...?? Penjual: Kalau yang suka menyanyi itu $500, sedangkan yang diam itu $1000. Pembeli: Ahhh...?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam. Penjual: Yaa...memang berbeza, yang berharaga $1000 itu ialah pencipta lagunya.


6.Belajar bahasa English


Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau. .. suatu hari terlanggar seorang pelancong US ketika berjalan2 di The mall
Gadis:' I'm sorry '

Pelancong:' I'm sorry, too


'Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu.. dia meneka2 dan terus menjawab...


Gadis:' I'm sorry. three '

Pelancong: ' What are you sorry for? '

Gadis:'I'm sorry, five '


7.Kek Hari jadi....


Seorang lelaki telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya. 'Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini,encik?' tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki itu. 'Mmmm, tulis saja 'Sayang tidak bertambah tua' di bahagian atas,kemudian sambung dengan 'Sayang cuma bertambah cantik' di bahagian bawah,'kata lelaki itu. Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk dipersembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera di kek itu:


SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS.

SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH .


8.Anak siapa??


Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert,
Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.


Suzy :Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.

Ayah :Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.

Suzy:Tapi mengapa?

Ayah :(Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu.Tapi, jangan beritahu ibumu ye! Terkejut dengan jawapan itu,suzy pergi pula kepada ibunya.

Suzy :Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.

Ibu :Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.

Suzi :Tapi kata ayah, Robert itu abang saya.Adik beradik kan tak boleh kahwin..

Ibu :(Separuh berbisik) Hmmm.....Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya. Suzy :Ha!!??!!

HASIL KERJA ANAK


Inilah hasil kerja anak yang duduk di rumah tanpa kawan ... Bila boring ade je kerja nak dibuat...
SiIfan ni suka pada kenderaan jadi semua permainannya disusun...maybe dia selalu nampak jalan selalu sesak je time balik kampung especially bila balik KEDAH...
Dia tentu tension kan....

Bayangkan la berapa panjang tapi dia suka. Ifan ni seorang yang peka.... kalau sikit terenjak kereta tu tentu dia perasan.....jadi.....Kalau dia buat kerja, tak boleh ganggu....mahu dia nak marah....ikut abah dia kot....
tapi bila dilihat, wah....hasilnye cantik juga....Moga bila dia besar dia dapat tengok hasil kerja dia....

Anak Kedua _ Fatini Hanisah

Ini anak saya yang kedua baru berumur 2 bulan.... Lahir pada 14 Oktober 2009...
Mak sayang Fatini tau!!!!

Anak Pertama _ Muhammad Ifan Saifullah

This For You.... Anyway Happy Belated Birthday Just For You.....




Ini wallpaper sekolah peserai.... bagi satu pembaharuan baru...
kira nafas baru juga.....wah..wah..wah..wah..................

KURSUS PEMANTAPAN LAMAN WEB SEKOLAH

Kursus pemantapan laman web sekolah yang dianjurkan oleh Seruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia dengan kerjasama Jabatan Pelajaran Negeri Johor pada 15 hingga 16 Disember 2009 untuk kumpulan 1 dan 16 hingga 17 Disember 2009 untuk kumpulan 2. Kursus selama 2 hari ini bertempat di BTPN Skudai bertujuan mempelajari perisian Joomla dan suaikenal antara sesama fasilitator schoolnet zon selatan seramai 156 orang. Kumpulan 1 terdiri daripada daerah Batu Pahat, Muar dan Johor Bharu manakala kumpulan 2 terdiri daripada daerah Kluang, Pontian, Segamat, Kulai dan Kota Tinggi dan tenaga pengajarnya adalah terdiri daripada fasilitator schoolnet daerah Mersing yang mempunyai 7 orang ahli.

Pada hari pertama, pendafaran ahli bermula dari jam 10 pagi dan disusuli dengan suaikenal pada jam 12.00 tengah hari. Perisian jomla dimulai dari jam 2.00 petang hingga 6.00 petang dan bersambung pada jam 8.00 malam hingga 10 malam. Pada hari kedua, “checkout” pada jam 9 pagi bagi kumpulan 1 manakala pendaftaran bagi kumpulan 2. Program suaikenal antara fasilitator schoolnet zon selatan dimulai pada jam 12 tengah hari. Pada jam 3 petang, perjumpaan antara FS dengan wakil JPN iaitu Puan Bahariah bt Temu selaku ketua sector pengurusan maklumat ICT dari JPN Johor.Sesi soal jawab menjadi tegang kerana pihak JPN tidak dapat menyelesaikan masalah-masalah yang timbul disetiap sekolah seperti pemohonan penukaran sistem ADSL. Oleh itu, sistem yang sedia ada tidak dapat menerima apa-apa perubahan kerana kekurangan bajet. Apa yang menjadi harapan pihak JPN ialah cuba membantu setakat yang termampu dalam memberi perubahan terhadap ICT di sekolah tersebut kerana faktor peruntukan yang ditarik balik serta kekurangan bajet bagi tahun 2010. Selain itu, masalah guru besar yang tidak tahu skop kerja FS, membebankan lagi tugas sebenar FS yang mana tiada peluang untuk menunjukkan kesan tugas FS yang sebenar di sekolah.

Harapan yang ada untuk setahun lagi bagi mengekalkan jawatan FS dalam pentadbiran awam adalah seperti zarah-zarah molekul di udara yang tidak dapat dicapai. Harapan hanya tinggal harapan dan berdoa agar wujudnya FS disekolah bagi membantu pelajar luar bandar mempelopori dunia ICT serta mengurangkan jurang ilmu agar lahir budaya celik IT dikalangan komuniti luar bandar.